TAHARE
BAHSİ
-كتاب
الطهارة
KAZA-İ HACET, TEMİZLİK,
ABDEST VE GUSÜL’ E DAİR HADİS-İ ŞERİFLERİ İÇERİR
-
1- ABDESTİN FAZİLETİ
Bu bab’ın tek hadisi 223 için buraya tıklayın
2- NAMAZ İÇİN TAHARETİN
VACİP OLDUĞU BABI
3- ABDESTİN ŞEKLİ VE
KEMALİ BABI
Bu bab’ın tek hadisi 226 için buraya tıklayın
4- ABDEST ALMANIN VE
ARDINDAN NAMAZ KILMANIN FAZiLETİ BABI
5- BEŞ VAKİT NAMAZ, BiR
SONRAKİ CUMA'YA KADAR CUMA NAMAZI, BiR SONRAKİ RAMAZAN'A KADAR RAMAZAN ORUCU
-BÜYÜK GÜNAHLARDAN KAÇiNMAK ŞARTI iLE- ARALARINDAKiLER İÇİN KEFARETTİRLER BABI
Bu bab’ın tek hadisi 233 için buraya tıklayın
6- ABDESTİN AKABİNDE
MÜSTEHAP OLAN ZİKİR BABI
Bu bab’ın tek hadisi 234 için buraya tıklayın
7- NEBİ (S.A.V.)'İN
ABDEST ALIŞI HAKKINDA BİR BAB
8- İSTİNSARI (BURNU
TEMİZLEMEYİ) VE İSTİCMARI (TEMİZLENMEYİ) TEK YAPMA BABI
9- AYAKLARI TAMAMEN
YIKAMANIN VACİP OLDUĞU BABI
10- TEMİZLENECEK
YERLERİN HER YANINI TEMİZLEMENİN VUCUBU BABI
Bu bab’ın tek hadisi 243 için buraya tıklayın
11- ABDEST SUYU İLE
BİRLİKTE GÜNAHLARIN ÇIKMASI BABI
12- ABDEST'TE
"GURRE''Yİ VE "TAHCİL"İ UZUN TUTMANIN MÜSTEHAP OLUŞU BABI
13- HİLYE (SÜS, NUR)
ABDESTİN VARDIĞI YER'E KADAR ULAŞIR
Bu bab’ın tek hadisi 250 için buraya tıklayın
14- HOŞA GiTMEYEN ZORLUKLARA
RAĞMEN ABDESTİ MÜKEMMEL ALMANIN FAZİLETİ BABI
Bu bab’ın tek hadisi 251 için buraya tıklayın
15- MİSVAK KULLANMAK
BABf
16- FlTRATIN HASLETLERİ
BABI
17- İSTİNCA BABI
18- SAĞ ELLE İSTİNCA
YAPMANIN YASAK OLUŞU BABI
Bu bab’ın tek hadisi 267 için buraya tıklayın
19- TEMİZLİKTE VE BAŞKA
HUSUSLARDA SAĞ'DAN BAŞLAMA BABI
Bu bab’ın tek hadisi 268 için buraya tıklayın
20- YOLLARDA VE GÖLGELİKLERDE
ABDEST BOZMANIN YASAKLANIŞI BABI
Bu bab’ın tek hadisi 269 için buraya tıklayın
21- BÜYÜK ABDEST
BOZDUKTAN SONRA SU ÎLE İSTİNCA (TAHARETLENME) BABI
22- MESTLERE MESH ETMEK
23- ALIN'A VE SARIĞA
MESH BABI
24- MESTLER ÜZERİNE MESH
İÇİN VAKİT TAYİNİ BABI
Bu bab’ın tek hadisi 276 için buraya tıklayın
25- BÜTÜN NAMAZLARIN TEK
BİR ABDEST İLE KILINMASININ CAİZ OLDUĞU BABI
Bu bab’ın tek hadisi 277 için buraya tıklayın
26- ABDEST ALANıN VE
BAŞKASININ NECİS OLUP OLMADIĞI ŞÜPHELİ ELİNİ ÜÇ DEFA YIKAMADAN KAB'A
DALDIRMASININ MEKRUH OLDUĞU BABI
Bu bab’ın tek hadisi 278 için buraya tıklayın
27- KÖPEĞİN KAB'I
YALAMASININ HÜKMÜ BABI
28- DURGUN SUDA KÜÇÜK
ABDEST BOZMANIN YASAK OLUŞU BABI
29 DURGUN SUDA
YlKANMANIN YASAK OLUŞU BABI
Bu bab’ın tek hadisi 283 için buraya tıklayın
30- SİDİK VE DİĞER NECASETLER
MESCİTTE BULUNURSA ONLARI YIKAMANIN VACİB OLUŞU VE YERİN KAZINMASINA İHTİYAÇ
OLMAKSIZIN SU İLE TEMİZLENECEĞİ BABI
31- SÜT EMEN KÜÇÜĞÜN SİDİĞİNİN
HÜKMÜ VE NASIL YIKANACAĞI BABI
32- MENİNİN HÜKMÜ BABI
33- KANIN NECİS OLDUĞU
VE ONUN NASIL YIKANACAĞI BABI
Bu bab’ın tek hadisi 291 için buraya tıklayın
34- SİDİĞİN NECİS
OLDUĞUNA VE ONDAN İSTİBRA ETMENİN (UZAK DURMANIN) VACİP OLDUĞUNA DELİL BABI
Bu bab’ın tek hadisi 292 için buraya tıklayın
Taharet: Temizlik ve tenezzüh demektir.
Istılâhta ise; temizlenmek isteyen bir kimsenin gerek hakîkî pisliği, gerekse
hades denilen manevî pisliği gidermek için meşru bir surette suyu veya toprağı
yahut her ikisini birden kullanmasıdır.
Aslında bu kelime de masdardır. Kitap
kelimesi ile yan yana getirilerek bunlardan terkib-i izafi yapılmıştır. İman
bütün ibadetlerin şartı olduğu ve hepsinden şerefli mertebede bulunduğu için
İmam Müslim, Kitabına İman bahsile başlamış, ondan sonra ibâdetleri
sıralamıştır. Çünkü kul ancak ibadet için yaratılmıştır.
Vudu kelimesi vâdâet'den alınmadır.
Vâdâet: Güzellik ve temizlik demektir. Abdest de mu'mini temizliyerek
güzelleştirdiği için ona vudu denilmiştir. Lugat ulemâsının cumhuruna göre;
abdest almaya vudu abdest almak için kullanılan suya vadu derler. Bazıları bu
kelimenin her iki mânada da vadu' şeklinde okunacağına kaail olmuşlardır. Her
iki mânâda vudu' okunacağını söyleyenler de vardır.
Tâhur, kelimesi hakkında dahi aynı
ihtilâf câridir. Yani temizlenmek mânasına kullanılırsa; bu kelime tuhur;
temizleyen su mânasında kullanılırsada tahur okunur. Maamafih her iki mânada da
tuhur okunur diyenler olduğu gibi her iki mânada tahur okunur diyenlerde
vardır.
Gusl'e gelince: Bu kelime ile
yıkanılacak su kasdedilirse gayının zarrimı ile gusl yıkanmak murad edilirse
gusl veya gasil okunur. Bazıları: «Masdar olarak kullanırsa gasil; yıkanmak
mânasına kullanılırsa gusl okunur» demişlerdir; «Yıkanmak mânasına bu kelimeyi
gusl şeklinde okumak hatadır» diyenler de varsada Nevevî'nin beyanına göre hata
kendilerindedir. Yıkanırken kullanılan hatmi otu sabun vesaireye de «gısb»
derler.